Kwaliteit, regels, privacy en klachten

Kwaliteit

Om de best mogelijk zorg te kunnen bieden is de praktijk en regiebehandelaar Ingrid Le-Meiners lid van de beroepsverenigingen NIP (Nederlands Instituut van Psychologen) en NVRG (Nederlandse Vereniging voor Relatie en Gezinstherapie) en de LVVP (Landelijk netwerk Voor Vrijgevestigde Psychologen en psychotherapeuten). De behandelaar is geregistreerd in het BIG register (Wet op de Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg) en/of SKJ (Stichting Kwaliteitsregister Jeugd). Met het lidmaatschap is de praktijk en behandelaar gebonden aan de beroepscodes van deze verenigingen.

Deze beroepscodes zijn hier te vinden: LVVP, NVRG, NIP, BIG.

Het kwaliteitsstatuut van Praktijk Reflecting ligt ter inzage op de praktijk.

Regels

Bij het aangaan van een psychologische behandeling bij Praktijk Reflecting is er sprake van een wettelijke overeenkomst met rechten en plichten. Deze rechten en plichten zijn door Praktijk Reflecting omschreven in de behandelovereenkomst, welke ondertekend dient te worden door client en alle gezaghebbende ouder(s) voor de start van een traject. 

Privacy

In verband met de algemene verordening persoonsgegevens (AVG) van 25 mei 2018 moet Praktijk Reflecting aan een aantal eisen voldoen. Dit betekent dat Praktijk Reflecting moet vastleggen wat wel en niet mag en welke rechten een betrokkene of cliënt heeft van wie de praktijk de persoonsgegevens verwerkt. Uw rechten en plichten zijn opgenomen in ons privacy statement dat onderdeel is van de overeenkomst.

Klachten

Wij zetten ons altijd in om kwalitatief goede zorg te leveren en om op een respectvolle manier samen te werken. Ervaar je onvrede in het proces of ten aanzien van de werkwijze, dan stellen wij het zeer op prijs als je dit met ons bespreekbaar maakt om samen tot een oplossing te komen. 
Als het lastig is om de klacht met een van de behandelaren te bespreken en/of komen we er samen niet uit. Dan kan je terecht bij de beroepsorganisatie 
LVVPHier kan je in contact komen met een vertrouwenspersoon, om bemiddeling vragen en/ of een klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie.